Zavedenie Talent management systému v jednej z najväčších medzinárodných bánk na Slovensku
Sektor: Bankovníctvo
Klient je úspešná banka, ktorá je súčasťou veľkej medzinárodnej bankovej skupiny. Na Slovenskom bankovom trhu je to jedna z najväčích bankových inštitúcii. Cieľom projektu bolo zaviesť system pre identifikáciu a rozvoj talentov v rámci skupiny, podľa jasne stanovených kritérii/kompetencii. Prvá a najdôležitejšia fáza projektu bola identifikácia talentov vo všetkých oddeleniach voči stanoveným kritériam.
- Príprava štruktúry workshopov pre identifikáciu talentov
- Príprava vhodnej matrice s definíciami zaradenia zamestnancov
- Príprava komunikačného skriptu pre správnu komunikáciu identifikovaným talentom
- Vedenie cca 30 workshopov s manažérmi banky na identifikáciu talentov
- Selekcia talentov na záverečne testovanie a zaradenie do poolu talentov
Audit zamestnancov na kľúčových pozíciách na základe „Competency based interview“
Sektor: Výroba a obchod
Klient je úspešná spoločnosť v sektore rýchlo-obratkového tovaru. Cieľom auditu bolo overenie úrovne kritických kompetencii / schopností u zamestnancov v kľúčových pozíciach spoločnosti a návrh na ich ďalší rozvoj.
- Identifikácia kritických kompetencii, ich rozsahov a definícii pre kľúčové pozície.
- Realizácia “Competency based interview” so zamestnancami na kľúčových poziciách.
- Stanovenie úrovne kompetencii u jednotlivých zamestnancov a ich verifikácia s nadriadeným manažérom.
- Vyhodnotenie potenciálu zamestnancov v kľúčových pozíciach voči ich pracovnému výkonu.
- Doporučenia na ďalší rozvoj zamestnancov.
- Doporučenia na zlepšenie riadenia zamestnancov.
Prepojenie pracovného výkonu a odmeňovania na obchodné výsledky firmy
Sektor: Obchod
Klient je úspešná výrobno-obchodná spoločnosť na Slovensku. Klient požadoval nastavenie odmeňovania zamestnancov na: a) obchodné výsledky firmy, b) individuálny pracovný výkon každého zamestnanca.
- Vypracovanie popisov pracovných činnosti a stanovenie rozsahu zodpovednosti jednotlivých pozícii.
- Revízia organizačnej štruktúry a jej prispôsobenie obchodným zámerom firmy.
- Návrh procesu hodnotenia pracovného výkonu, ako aj formulára pre jeho evidenciu.
- Návrh odmeňovacieho systému prepojeného na obchodné výsledky spoločnosti a individuálny pracovný výkon zamestnancov.
- Vytvorenie bonusového systému pre manažérov a radových zamestnancov.
Audit zamestnancov na kľúčových pozíciách na základe „Competency based interview“
Sektor: Obchod a služby, 2013
Klient je slovenská pobočka medzinárodnej firmy a potrebovala obsadiť kľúčové pozície v novo navrhnutej organizačnej štruktúre. Pozície chcela obsadiť na základe vopred stanovených kritérii rozhodujúcich pre požadovaný výkon pozícii.
- Identifikácia a doladenie kritických kompetencii pre každú kľúčovú pozíciu.
- Vytvorenie 5-stupňového rozsahu a definície pre každú kompetenciu.
- Realizácia hĺbkového pohovoru so zamestnancami na kľúčových poziciách.
- Vyhodnotenie potenciálu zamestnancov v kľúčových pozíciach voči ich pracovnému výkonu.
- Doporučenie na obsadenie kľúčových pozícii a ďalší rozvoj zamestnancov.
- Doporučenia na zlepšenie riadenia zamestnancov.
Zdokonalenie procesu Succession planning and Talent management
Sektor: Bankovníctvo
Klientmi sú medzinárodné dcéry medzinárodnej banky so sídlom vo Viedni. Kľúčové etapy projektu zrealizované v spolupráci s vybranými kolegami regionálneho vedenia ľudských zdrojov:
- Analýza súčasného stavu formou pohovorov s členmi lokálnych predstavenstiev, senior manažérmi, HR špecialistami a zamestnancami identifikovanými ako „High potentials“. Analýza bola zameraná na stupeň realizácie procesov a ich praktické výsledky v praxi.
- Zozbieranie „Best practice“ v rámci skupiny.
- Návrh konkretných opatrení ako zlepšiť procesy.
- Prezentácia a následná diskusia s predstavenstvom banky, ako realizovať návrhy a použiť “best practice” v rámci skupiny prispôsobený na miestne podmienky.
- Návrh a odsúhlasenie časového harmonogramu s lokálnym manažmentom na realizáciu navrhovaných opatrení aj s konkrétnou zodpovednosťou.
Top Management Audit pre medzinárodnú banku v CEE.
Sektor: Bankovníctvo
Klient je medzinárodná banka so sídlom vo Viedni. HR Management viedol projekt zameraný na zhodnotenie potenciálu Top manažérov – potenciálnych nástupníkov na členov predstavenstva.
- Výber najvhodnejších kritických kompetencii na zhodnotenie potenciálu.
- Stanovenie kritérii pre výber medzinárodnej konzultačnej firmy na realizáciu auditu.
- Oslovenie 6-tich medzinárodných konzultačných firiem na predloženie ponuky – vysvetlenie kritických kompetencii a podmienok pre účasť vo výberovom konaní.
- Koordinácia výberového konania a účasť na finálnom výbere poskytovateľa auditu.